mandag 18. januar 2016

Lampedesign; skisser og prosess

Hei! Det nye oppdraget vårt i design og arkitektur er å designe ein lampe. Denne skal ver i den rette størrelsen og den skal ver funksjonell, så når me skulle byrje å skisse og tenke fram ein lampe var det mykje å tenke på. Eit av dei første problemstillingane eg møtte på var at eg tenkte "Oi, korleis skal eg klare å lage noko som lysar?" Dette problemet har eg løyst med å finne ein gammal lampe og bruke foten til den. Som ein kan sjå på dette bildet. Dette var orginalt ein lampe som skal henge på veggen, men min lampe skal kunne stå på eit nattbord eller stovebord.

Eg skissa mange forslag, blant anna denne her. Den er den som liknar mest på den lampen eg lagar no, sjølv om den ikkje akkurat er lik i det heile tatt! Når eg skissar fram ulike produkt, så føler eg at eg ryddar hovudet mitt for alle ideane mine. Det er godt å få dei ut, før eg mister dei. Det eg merke av og til er at når eg skal byrje på sjølve prosjektet, så går eg ofte litt vekk i frå skissene fordi eg får nye idear om kva som passar bra.

Lampen min liknar kanskje litt på det ein tenke på som ein "vanlig" lampe, kanskje fordi det er slike lampar eg har latt meg inspirere av. Likevel syns eg at min lampe er litt unik likevel, lampeskjermen har ei heilt orginal form som er litt vanskelig å beskrive, men den viser på bildet under. Denne laga eg av hønsenetting, ettersom det egna seg best. Hønsenetting var eit nytt materiale for meg og eg innsåg kjapt at man blei kjapt litt oppskrapt på fingrar og armar, men når først forma stod klar var dette eit veldig greit matereale og jobbe med.

Først var planen at eg skulle bruke eit kvitt stoff og dette tenkte eg kom til å bli gjennomsiktig. Derfor gjekk eg bort til apoteket for å kjøpe noko tynt bomullsstoff. På apoteket var det mykje rart å velge mellom, men det var veldig store pakkar. Eg trengte jo ikkje så mykje. Heldigvis for meg var han som jobba der veldig grei og fant noko tynne bomullsstoff som dei hadde på lageret, som dei ikkje trengte. Og han ga meg dei gratis! Dette blei eg veldig glad for!

Då eg kom heim til Tysnes i helga, var eg oppe på loftet og leita etter eit brukande stoff. Då kom eg over eit skikkelig stilig blått stoff, som eg falt pladask for. Dette ville eg bruke. Eg ville også bruke perler og fekk lov til å få nokre bunadsperler som mamma har, til lampen min. Det var mange farger å velje mellom, men eg valgte dei som var kvite og matte, for å få eit elegant preg på lampen. Det som eg gjere no er å sy mønster på stoffet, det er eigentleg eit ganske fritt mønster. Eg tenkte først å lage eit mønster på papir og bruke det, men så fekk eg lyst til at lampen min skulle bli litt meir fri og gøyal, ettersom lampeskjermen har ei så gøyal form!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar